Tomio Okamura promluvil pro CNN - cestovni-ruch.cz
cestovni-ruch.czCZeCOT.infoWMP.czXMLevents
logo cestovni-ruch.cz

 Databáze dodavatelů
 Reality v CR
 Hotelnictví
 Cestovní kanceláře
 Pohostinství
 Lázeňství
 Hoteloví podvodníci
 Informační zdroje
 Zákony a vyhlášky
 Evropská unie
 Letecká doprava
 Výstavy a veletrhy
 Vzdělávání
 Statistika
 Kategorizace
 Diskuzní fóra
 Reklama a kontakt
 
RSS 2.0.

Tomio Okamura promluvil pro CNN


·28.12.2009 | KLIMA MICHAEL | Zobrazit Zobrazit Poslat emailem Poslat
·21.12.2009 | KLIMA MICHAEL | Zobrazit Zobrazit Poslat emailem Poslat
·15.12.2009 | KLIMA MICHAEL | Zobrazit Zobrazit Poslat emailem Poslat
·15.12.2009 | Ondřej Kňava | Zobrazit Zobrazit Poslat emailem Poslat
·15.12.2009 | KLIMA MICHAEL | Zobrazit Zobrazit Poslat emailem Poslat
·11.12.2009 | KLIMA MICHAEL | Zobrazit Zobrazit Poslat emailem Poslat
·14.12.2009 | Ondřej Kňava | Zobrazit Zobrazit Poslat emailem Poslat
·14.12.2009 | Jan Otava
·19.12.2009 | Hana Kundrátová | Zobrazit Zobrazit Poslat emailem Poslat
·05.01.2010 | Jan Otava | Zobrazit Zobrazit Poslat emailem Poslat
·29.11.2009 | Vít Pechanec | Zobrazit Zobrazit Poslat emailem Poslat
·10.12.2009 | Vít Pechanec | Zobrazit Zobrazit Poslat emailem Poslat
·30.11.2009 | Ing. Jiří Drbohlav | Zobrazit Zobrazit Poslat emailem Poslat
·30.11.2009 | Pavelka Milan | Zobrazit Zobrazit Poslat emailem Poslat
·30.11.2009 | PhDr. Nora Dolanská | Zobrazit Zobrazit Poslat emailem Poslat
·01.12.2009 | Jan Otava | Zobrazit Zobrazit Poslat emailem Poslat
·01.12.2009 | Hana Kundrátová | Zobrazit Zobrazit Poslat emailem Poslat
·01.12.2009 | JUDr. Jiří Josífko | Zobrazit Zobrazit Poslat emailem Poslat
·07.12.2009 | Jan Otava | Zobrazit Zobrazit Poslat emailem Poslat
·07.12.2009 | JUDr. Jiří Josífko | Zobrazit Zobrazit Poslat emailem Poslat
·07.12.2009 | JUDr. Jiří Josífko | Zobrazit Zobrazit Poslat emailem Poslat
·01.12.2009 | PhDr. Nora Dolanská | Zobrazit Zobrazit Poslat emailem Poslat

Poslat emailem Poslat e-mailem  Komentovat
Příspěvek od Jan Otava z 14.12.2009

Vážený pane Klímo,

dovolte drobné upřesnění. O té strategické orientaci ČR, neochotě jít do rizika, ždímání dojné krávy a dalších věcech nehovořil pan Pavelka, ale já. Případná kritika nechť tedy padne na moji hlavu. Pravíte, že strategická orientace ČR se nehnula z místa ne deset ale dvacet let – s tím se dá celkem souhlasit a jedno druhé nevylučuje.

Rozhodně také souhlasím s tím, že hrady, zámky, kostely a všechny možné památky a kulturní pořady, fitness centra v hotelích, tancující Ogaři s děvuchami, stejně jako ta prostituce jsou sice pro určitou menší skupinu velice zajímavé, ale dnešní průměrní turisté chtějí zábavu pro celou rodinu, dobré jídlo, prostě „a good time“…

Konkrétně jsem psal asi toto:

---
Ono je samozřejmě strašně jednoduché a mediálně atraktivní hovořit o zlodějích a sexu. Rozhodně je to atraktivnější než nudné poznání o tom, strategická orientace ČR se za posledních deset let skoro nehnula z místa, že se stále propagují ty samé věci, hrady, zámky, kostely, že je brutálním způsobem přetěžována únosná kapacita Prahy... že už i ti Číňané mají plné zuby kostelů a cestovního ruchu ve stylu (jak kdesi napsal tuším pan Vajner) "nalevo vidíte, napravo vidíte, pak se běžte někam najíst a zítra vám ukážeme něco jiného"...

Zkrátka a dobře, základní strategickou chybou ČR je neochota jít do rizika a přijít s novou vlajkovou lodí. Řečeno terminologií BCG: Místo abychom se snažili vytvářet a propagovat nové otazníky a hvězdy, drtivá většina marketingu je postavena na snaze propagovat (a ždímat) starou dobrou dojnou krávu.“
---

Aby mi bylo dobře rozuměno: Nehovořím o pohostinství, ale o cestovním ruchu jako takovém – neboť cestovní ruch zcela jistě není jen pohostinství.

BCG je poměrně jednoduchá metoda marketingové analýzy vyvinutá kdysi dávno jistou Boston Consulting Group a tady v Česku ji najdete téměř v každé učebnici marketingu. Přesto, že jde o nástroj velmi prostý a často po právu kritizovaný, nepostrádá jistý půvab především pro svou přehlednost a jednoduchost. Více viz zde: http://cs.wikipedia.org/wiki/BCG_matice

Měl jsem na mysli asi to, že ony Vámi zmiňované hrady, zámky, kostely a ogaři jsou dojnou krávou českého cestovního ruchu. Propaguje-li se kde Česká republika jako destinace, narazíte vždy na Karlův most a Staré město, Karlštejn a možná Český Krumlov. O tom, že Česká republika nejsou jen hrady a kostely, ale třeba i hodně zajímavý industriál, se povětšinou převážně mlčí. Nemáme odvahu vymýšlet otazníky a dělat z nich hvězdy.

Přitom třeba hornickým skanzenům návštěvnost bez nějaké větší marketingové podpory stále roste. To máte takový „good time“ – podzemí, důlní vláčky, ono se to hejbe, je tam tma a člověk se trošku bojí… a ještě si do toho dolu můžete sjet po skluzavce, jako to havíři kdysi dělávali… Pro děti i tatínky (i leckteré maminky) rozhodně zábavnější než ten Čárlsbridž. To by asi účastníci zahraničních veletrhů koukali, kdyby jednou místo Karlova mostu u českého stánku stála řekněme těžní věž či replika štoly :)

S úctou

Jan Otava
analytik Mag Consulting

>
>Vážený Vítku,
>Chci věřit tomu, že ten odkaz na rozhovor s
>Tomio Okamurou pro CNN se na Tvé stránky
>dostal omylem, ale nemyslím si, že by si se za
>to měl omlouvat. Podle mě by se omluvit měl pan
>Okamura, lépe řečeno, že by měl rezignovat na
>všechny funkce spojené s cestovním ruchem
>protože to co udělal je vyložená chucpa.
>
>Podívej se na to množství otázek na stránkách
>www.cestovní-ruch.cz, na které mimo mě téměř
>nikdo neodpovídá, nebo na některé příspěvky,
>které žádnou konstruktivní kritiku nevyvolaly,
>a nebudeš se divit že jsem rád, že k takovým
>omylům dochází, protože by se člověk takové
>věci nidky nedozvěděl.
> Přestože si myslím, že po 40 letech pobytu v
>Americe rozumím angličtině relativně dobře, tak
>jsem si ten rozhovor přehrál asi třikrát, abych
>eventuelně pochopil co pan Okamura řekl, ale
>hlavně jsem se pokoušel si vydedukovat, co měl
>na mysli a co chtěl říci a co neřekl.
> Chtěl jsem se k té diskusi připojit hned , což
>zpravidla dělám, ale jsem přechodně ve Státech
>a tak jsem se k tomu bohužel nedostal. Jsem ale
>prevít, a tak jsem to spolu s tou zajímavou
>diskusí, která se k tomu rozvinula, uložil do
>složky zvané „BULŠITY“ protože nic jiného to
>není.
> Pan Drbohlav pokládá ten šot za pozitivní a
>říká, neví na základě čeho, ale že pan Okamura
>dělá pro incoming turistiku co může, ale já na
>projevu pana Okamury nic pozitivního nevidím a
>že by to byla pro Českou republiku reklama je
>projev naprosté ignorance funkce reklamy a
>marketingu. Kdo nic nedělá nic nezkazí, je sice
>hezké přísloví, ale pan Okamura by podle mě
>udělal lépe kdyby své štěstí zkusil v jiném
>oboru než je cestovní ruch. AVE!
> Pokud se toho CNN týká,tak pokud jsem v
>Americe, jakonapříklad teď, tak vedlemého
>počítače mám televizi a od rána do večera se
>jedním okem nedívám na nic jiného než na CNN,
>což je sice nejsledovanější pořad zpráv, ale
>dívám se i na Travel Channel, na kterém by to
>asi bývalo udělalo více škody protože tento
>pořad je cílený na cestující veřejnost.
> Pana Okamůru neznám, nikdy jsem o něm nic
>nečetl a kde získal svoji odbornost a své
>bohaté zkušenosti také nevím. Podle pana
>Drbohlava dělá pro incoming co může, ale já
>osobně si myslím, že toho co může je hodně
>málo a proto nevím co mu dává puvoir mluvit
>za celý cestovní ruch a o pohostinství, bez
>kterého cestovní ruch existovat nemůže. Pan
>Okamůra se také zmínil o tom, že máme v Praze
>celou řadu dobrých restaurací a předpokládám,
>že je všechny navštívil a jak to v Česku
>chodí, tak pokud se ještě naučí mluvit sprostě
>Pohlraichovštinou, tak co nevidět bude pan
>Okamura dáván v českém cestovním ruchu a
>pohostinství za vzor, ale mně by o svých
>schopnostech musel napřed nějakými činy
>přesvědčit.
> Já jak víš, také kritizuji, ale oproti panu
>Okamurovi a jiným kritikům, ve většině případů
>přidávám návod na nápravu nebo nabízím pomoc a
>to ne jenom na těchto stránkách, na což
>naštěstí mám písemné důkazy.
> Musím souhlasit s příspěvkem Hany Kundrátové
>(hana.kundrat@volny.cz
>www.hana-touristguide.cz) která s panem
>Okamurou také nesouhlasí a říká, že jeden ze
>základních morálních „zákonů“ pro průvodce je
>podávání pozitivních informací o své zemi a já
>musím říci, že pan Okamura by se měl stydět, a
>to že nemluvil za ČCCR, které je tiskovým
>mluvčím, ale za sebe, ho neomlouvá.
> Musím se také opakovat v tom, že jako
>Američan, v zastoupení Mezinárodního svazu
>konzultantů, FCSI jsem procestoval téměř celý
>svět, a při té příležitosti jsem se nikdy
>neopomněl zmínit o tom že jsem Čech a že
>základy mé profesionality jsou v mém rodném
>Československu, neboli, jsem si nikdy do
>vlastního hnízda nedělal.
> Já také s oblibou říkám, že pokud se týká
>pohostinství a cestovního ruchu nejsem ještě
>nejlepší na světě, ale že na tom tvrdě pracuji
>a že jsem již sakramentsky blízko, takže
>každý druhý musí být zatraceně dobrý aby byl
>lepší než jsem já.
> Jinak si ale myslím, že český cestovní ruch,
>pohostinství a gastronomie jsou skutečně na té
>nejnižší úrovni a světová krize je jen příhodná
>výmluva. Krizí se nesmírně z ostřila
>konkurence, nicméně ve světě je prokazatelně
>dostatek lidí kteří chtějí cestovat a jsou
>potenciální klientelou, proto Češi musí přijít
>s lepší pastičkou na myši do které by ty
>myšičky nachytali. Prostě Češi by se měli
>držet mého hesla dát lidem, a hlavně cizincům,
>to co chtějí a co jim za jejich peníze patří.
> Zjistit co ti cizinci dnes chtějí a co jim
>patří je ale zatraceně tvrdý oříšek. Nesmíme
>zapomínat na to že v době našeho 40 letého
>gastronomického temna západní gastronomie a
>cestovní ruch zaznamenal ve světě veliký
>rozmach a že zahraniční hosté a turisté jsou
>daleko sofistikovanější než naše domácí, se
>vším předem spokojená klientela.
> Nechci zde dělat rozbor mezinárodního
>cestovního ruchu protože to ponechám panu
>Okamurovi, musím ale souhlasit i s jinými
>kteří rovněž vidí, že hrady, zámky, kostely a
>všechny možné památky a kulturní pořady,
>fitness centra v hotelích, tancující Ogaři s
>děvuchami, stejně jako ta prostituce jsou sice
>pro určitou menší skupinu velice zajímavé,
>ale dnešní průměrní turisté chtějí zábavu pro
>celou rodinu, dobré jídlo, prostě „a good
>time“. Možná, že by Češi měli konečně měli
>přestat blbnout s tím „všechno vím a všechno
>znám“ a zajímat se o to co „letí“ ve světě.
>
>Pan Milan Pavelka, MBA
>Director of Marketing and Sales (česky ředitel
>Marketingu a prodeje
>OREA HOTELS a.s. (milan.pavelka@orea.cz
>http://www.orea.cz),
>Se s ostatními diskutéry shoduje a konstatuje a
>opakuje notorické pravdy o stavu českého
>pohostisntví s malou nepřesností. Pan Pavelka
>hovoří o tom, že strategická orientace ČR se za
>posledních deset let skoro nehnula z místa.
>Pan Pavelka si zřejmě neuvědomuje že je již
>více než 20 let po sametové revoluci, kdy
>českému pohostinství nic nestálo v cestě
>alespoň částečně se přizpůsobit mezinárodnímu
>standardu, takže je to více než 20 let co se
>„strategická orientace ČR“ nehnula z místa.
>Zkrátka a dobře, říká dále pan Pavelka:
>„základní strategickou chybou ČR je neochota
>jít do rizika a přijít s novou vlajkovou lodí.
>Řečeno terminologií BCG: Místo abychom se
>snažili vytvářet a propagovat nové otazníky a
>hvězdy, drtivá většina marketingu je postavena
>na snaze propagovat (a ždímat) starou dobrou
>dojnou krávu“.
>Já jsem po dobu 40 let v česku nežil a tak
>některé termíny jako například neochota jít do
>rizika minicneříká. Dělat pohostinství dobře
>není žádné riziko, já to dělm už 60 let.
>Nicméně nevím co je to nová vlajková loď a
>terminologie BCG, nové otazníky a hvězdy jsou
>mi neznámé, a ani nevím co znamená „ždímat“
>starou dobrou dojnou krávu, ale souhlasím s
>panem Pavelkou, že něco takového CNN
>neodvysílá…
>Pan Pavelka, jako dobrý ředitel marketingu,
>využil ale tuto diskuzi k marketingu firmy OREA
>HOTELS a.s. kterou představuje jako vzorovou
>hotelovou společnost (vlajkovou loď?) a to
>dokonce i v angličtině pro ty čtenáře těchto
>stránek kteří česky neumí a tak doufám, že
>když se Orea o své dobré zkuešenosti a techniky
>podělí s ostatními, že je přeci jenom naděje,
>že se to české pohostinství zlepší, ale já se
>jen obávám, že to je: „Too little and too
>late“.
>
>JUDr Jiří Josífko
>Pan doktor Josífko ve svém diskuzním příspěvku
>rovněž projevil nesouhlas s projevem pana
>Okamuro a vyjádřil názor že ostatní příspěvky
>vychází z nedostatečné informovanosti. Říká, že
>to nechápe, protože skutečnost si může každý
>ověřit minut na kterémkoli světovém serveru. Já
>se ale obávám, že pan doktor se příliš
>koncentruje na prostituci která je sice v
>současné době na celém světě nejvíce
>diskutovaným problémem, ale která podle mě té
>upadající úrovni českého pohostinství a
>cestovního ruchu škodí nejméně.
>Já s prostitucí žádné praktické zkušenosti
>nemám, a tak řešení tohoto problému přenechám
>povolaným odborníkům, nicméně musím říci, že
>jako odborník v pohostinství ani v tomto smyslu
>tak docela naivní nejsem. Já jsem do mých 14
>let vyrůstal v Terezíně, kde pokud to nevíte,
>mimo kasáren bylo 42 hospod a nejspíše 42
>bordelů, protože téměř každá hospoda měla svůj
>bordel, ale mohu vám říci že to žádné velké
>pohoršení nebudilo.
> Procestoval jsem ale téměř celý svět, a mohu
>Ti vážený Vítku říci, že bordely, nevěstince a
>prostituce, jako jedno z nejstarších řemesel,
>existují všude, a v některých zemích, jako
>například ve Francii to má podle mě nějakou
>„úroveň“.
>
>Jinak ale musím souhlasit s názorem některých
>Čechů, že největší „bordel“ v těch bordelech má
>právě Česko, o kterém někteří říkají, že je to
>největší bordel na světě, ale obávám se, že
>magistrát to nevyřeší.
>Základní otázka pana doktora je zda se o
>nešvarech má mluvit nebo mlčet. Samozřejmě že
>souhlasím s tím že o prostituci, korupci by se
>mlčet nemělo, ale neúspěch českého pohostinství
>a cestovního ruchu je v něčem jiném a to je ve
>službách.
>Pan doktor se ve svém příspěvku, nevím proč,
>zmiňuje, že má ve Vídni hrob jeho pradědy, a v
>Linci část rodiny, že v Rakousku pořádal
>několik výstav, a chlubí se tím, že do župy
>Lungau přivedl desetitisíce Čechů, a pokud
>přivedl stejný počet Rakušanů do česka, tak
>bych musel říci že se o český cestovní ruch
>skutečně zasloužil a pokud ne, tak to všechno
>dělá z k vlastnímu prospěchu a medaili by měl
>dostat od Rakušanů.
>
>Dále se pan doktor ptá, a moc ho to zajímá:
>jdeme dopředu nebo lezeme jako rak ?
>Jak pan doktor dále říká jeho rodina, která se
>toulá po Evropě,říká: lezeme jako rak, ausím
>přiznat, že jehorodina má pravdu.
>Letos, jak dále říká, zase jednou byli na
>spoustě míst v Evropě, v Itálii, Francii,
>Řecku, Ukrajině, Rakousku, Německu atd.,kde
>nejspíše hledal destinace pro další tisíce
>Čechů které tam bude pan doktr vozit, nebo
>možná mu křivdím protože z něch zemí bude vozit
>turisty do Česka, za což si od ČCCR určitě
>vyslouží uznání.
>
>Pan doktor se obrací na Dr. Noru Dolanskou,
>MBA
>Direktorin Czechtourism Wien (česky Ředitelka
>Czechtureism Vídeň
>( dolanska@czechtourism. om,
>www.czechtourism.com), které mimo jiné píeše:
>Jestli Tomio ujel a kdekdo halasně řve, ať
>řekne, co udělal on proti korupci, proti
>prostituci, proti rozkrádání evropských fondů,
>proti katastrofální kvalitě části potravin atd.
>atd. atd.Myslíte, že nemám právo mluvit ? Tak
>se zeptejte, jak to bylo s Evropskými fondy v
>naší asociaci, kde jste pracovala.
>K tomu musím říci jen to, že by to zajímalo i
>jiné lidi a divím se, že to pan doktor prostě
>neřekne.
> Dále pan doktor pokračuje: Buď začneme / nevím
>kdo, nevím jak - zdá se, že nikdo není / s
>drsnou, ale pravdivou kritikou těhle jevů, nebo
>dopadneme tak, jak dnes často zaznívá z medií -
>jako chybná zvoraná demokracie, ve které se
>blaze žije, dokud vás někdo nevezme na hůl,
>nepřepadne některého ze členů vaši rodiny,
>nevykrádá každý týden vaše auto, neokrade
>slepce nebo neukradne zabezpečovací zařízení na
>dráze, kterou denně jezdíte do práce. Protože
>jsem starý a skeptický, obávám se, jestli není
>pozdě.
>Zde se musím zeptat, že když pan doktor neví
>kdo a jak s nějakou drsnou, ale pravdivou
>kritiku může přijít, tak kdo už by to mohl
>vědět.
>
>Jak vidím, o Česku pan doktor nic dobrého říci
>nemůže a negativismus se lépe prodává a proto
>říká:
> Vždycky, když žiji nějakou dobu v Rakousku,
>žiji v jiném světě / nemluvím o Vídni /.
>Většina obyvatel / teď mluvím o župě LUNGAU /
>nezamyká v noci branku ani domovní dveře. Po
>perfektních vozovkách jezdí lidé klidně a ne
>jako šílenci. Je tu samozřejmě spousta
>negativních jevů a mluví a píše se o
>nich. Reportáž v CNN cestovnímu ruchu
>neprospěje. Prospívá mu masová prostituce,
>neexistence policie a všechno, o čem píši?
>Zdravím Dr J
>
>No a teď si vážený Vítku představ, kdybych
>začal já mluvit nejenom o těch západních zemích
>ve kterých již více než 40 let žiji a pracuji,
>nebo i o těch rozvojových zemích, které jsme
>jako konzultant navštívil.
>
>Pan doktor se obrací na Dr. Noru Dolanskou,
>MBA
>Direktorin Czechtourism Sien, Dr. Nora
>Dolanská, MBA
>panu doktorovi mimo jiné píše:
>Milý pane doktore,
>zaprvé mám velkou radost, že jste mi napsal. I
>když s Vámi v mnohém
>nesouhlasím, v mnohém máte 100% pravdu.
>Protože tady jsem už delší dobu, vidím, že i
>tady není všechno růžové, taky
>mají černé fondy, strkaj si peníze kamarádům,
>dělají společné kšefty apod. ale v cestovním
>ruchu na sebe špínu nehází!! To je to o co mi
>jde. Myslíte si, že nějaký Američan je moudrý z
>toho, když tam pan Okamura špatnou angličtinou
>říká, že to je u nás ostuda! To se přece
>nedělá! Objela jsem teď kus světa, jsem
>viceprezidentskou mezinárodní organizace Corps
>touristique, v níž je tady shromážděno 36
>ředitelů zemí z celého světa. Předháníme se v
>tom, co vymyslíme lepšího na podporu prodeje,
>děláme smyslné i nesmyslné kampaně, ale
>rozhodně se sami nezahazujeme!
> Myslíte, že Řek řekne, že mají špinavé pláže a
>v moři kousavé robotničky? Neupírám panu
>Okamurovi jeho snahu, aby se o cestovním ruchu
>mluvilo a to už
>proto, že to stále ještě je jeden z nejlepších
>přínosů národního hospodářství, ale stejně jako
>jsem se vztekala před časem na reklamu Prahy,
>kdy tam byli podnapilí mladí z kruhama pod
>očima s nápisem - psát budeme až doma - , tak
>tuhle reportáž považuji za nezdařilou a
>argument, že nás nic nestála,není pro mě
>argumentem. Na Googlu jsem si ji opravdu dobře
>prohlédla.
>Moc Vás zdravím a hluboce se obdivuji Vaší
>vitalitě. Od Dunaje ND
>Mit freundlichen Grüssen (česky –S přátelskými
>pozdravy)
> Dr. Nora Dolanska, MBA
>Direktorin Czechtourism Sien (česky - Ředitelka
>Czechtourismu Vídeň)
>
>Jsem rád že jsem se z těch příspěvků tolik
>dozvěděl jako například to, že Dr. Dolanská je
>více-prezidentkou mezinárodní organizace Corps
>touristique, protože se o této organizaci teď
>dozvíme něco více.
>
>Co k tomu všemu ještě říci.
>Jak jsem již řek, tak za to, že všechny ty
>diskusní příspěvky na těchto stránkách
>objevili, si se vážený Vítku omlouvat nemusel.
>Jsem členem Mezinárodní Federace Novinářů
>(International Federation od Journalists) a
>člen Syndikátu žurnalistů české republiky. V
>Americe, abych se o žurnalismu něco dozvěděl, a
>abych se vyvaroval případných faut pas, jsem
>absolvoval kurz žurnalismu, ve kterém když nic
>jiného, jsem se naučil něco o žurnalistické
>etice a o právech a povinnostech novináře či
>žurnalisty. Jedním základním právem a
>povinností je pravdivě psát o skutečnostech tak
>jak je já vidím, a respektovat právo druhých
>dělat to samé.
>S projevem pana Okumury nesouhlasím protože je
>plný zavádějících informací pramenících z jeho
>naprosté neznalosti věci, ale právo tyto
>bulšity šířit mu nemohu upřít.
>
>Michael Klima, CEC, CCE, Freelance writer and
>Certified Hospitality Industry Consultant a
>zakladatel ojedinělých web stránek
>www.hostovka.cz na kterých, každému zodpovím
>jakoukoliv otázku která se týká pohostsintví
>nebo cestovního ruchu.
>
>

© 1999-2023 Hotel Fontána, s.r.o. - Ubytování Svitavy.
Kontaktní e-mail info@cestovni-ruch.cz. Právní doložka Publikování nebo další šíření obsahu serveru je bez písemného souhlasu zakázáno vyjma odborných prací pro školní či vědecké účely v případě, že budou respektována pravidla citace a uvedení zdroje.